Usuwanie negatywów (ochrona dóbr osobistych)

KTOŚ WYSTAWIŁ TWOJEJ FIRMIE BEZPODSTAWNEGO NEGATYWA?

Klient nie jest bezkarny, gdy narusza Twoje dobra osobiste!

Dowiedź się jak usunąć negatywa – czyli jakie kroki możesz podjąć gdy nieprawdziwa opinia psuje Twoją reputację

JAK USUNĄĆ NEGATYWA?
Klient zamieścił nieprawdziwą opinię?

Nieprawdziwy wpis może naruszać Twoje dobra osobiste.

Klient napisał negatywa na twoim koncie Allegro?
A może zamieścił nieprawdziwą opinię na Facebooku lub w wizytówce Google?

Opinia klienta jest niemerytoryczna, nieprawdziwa lub atakuje Cię  osobiście fałszywym oskarżeniem? Na przykład:

„chyba jest podrobiony”

 

Towar niezgodny z opisem (1/5 gwiazdek)

 

„Gardzę takim cebulactwem”

 

„kompletne zero nie polecam”
„Oszukał mnie”

 

„Nieuczciwy sprzedawca”

 

„Towar nieoryginalny”

„to podróbki”
 
Czy można usunąć negatywa?
Tak. Nie jesteś bezradny wobec bezprawnych działań

Reputacja przedsiębiorcy stanowi dobro osobiste, które możesz chronić.

W przypadku naruszenia Twoich praw możesz żądać:

USUNIĘCIA NARUSZEŃ

Usunięcia negatywa z portalu na którym został zamieszczony

PRZEPROSIN

Przysługuje Ci prawo żądania złożenia przez osobę naruszającą Twoje dobra stosownego oświadczenia

ZADOŚĆUCZYNIENIA

W przypadku naruszenia Twoich dóbr – możesz domagać się stosownej rekompensaty finansowej od naruszyciela

ODSZKODOWANIA

Jeśli poniosłeś szkodę finansową – możliwe jest domaganie się jej naprawienia

Klient wystawił nieprawdziwą opinię? Napisz od razu!

Jak przebiega proces usuwania negatywa?

Zobacz jak usunąć negatywa poprzez procedurę wezwania do usunięcia naruszeń dóbr osobistych!

ANALIZA TWOJEJ SPRAWY

Zaczynamy od przeanalizowania przebiegu Twojego sporu, jego przyczyn oraz treści zamieszczonego komentarza

WEZWANIE DO USUNIĘCIA NARUSZEŃ DÓBR OSOBISTYCH

Następnie formułujemy wezwanie do usunięcia naruszeń (negatywnego komentarza). Możliwe jest również domaganie się zadośćuczynienia oraz stosownych przeprosin

REAKCJA KLIENTA (USUNIĘCIE OPINII)

Klient podejmuje reakcję i kontaktuje się z portalem na którym zamieścił wpis celem jego usunięcia. 

SPRAWA SĄDOWA

Jeśli klient nie zareaguje na wezwanie – kolejnym krokiem będzie skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego. Już na początku postępowania możliwe jest uzyskanie od sądu zabezpieczenia Twoich roszczeń poprzez zarządzenie usunięcia wpisu – tak, aby wpis nie wyrządzał Ci dalszej szkody.

A jeśli klient nie usunie negatywnej opinii?

Nie musisz czekać na zakończenie procesu, co mogło by nastąpić już po samoistnym wygaśnięciu opinii (na Allegro następuje to automatycznie po roku). 
Sąd już na początku procesu może zobowiązać naruszyciela do usunięcie wpisu oraz nakazać powstrzymanie się od  działań zagrażających Twojemu dobremu imieniu.

W razie zignorowania go przez klienta – do wykonania postanowienia doprowadzi komornik. 

Postanowienie zabezpieczenie - usunięcie negatywa

Chroń swoją opinię, zleć działania
w celu usunięcia negatywnego komentarza!

Szybka reakcja na naruszenie pozwala skutecznie doprowadzić do usunięcia negatywa i zminimalizować wywołane przez niego szkody.

NAPISZ DO NAS
Negatyw może być

Naruszeniem
dóbr osobistych

Naruszenie dobrego imienia następuje zwykle przez skierowanie do osób trzecich przekazu bezpodstawnie pomawiającego osobę pokrzywdzoną o działania, których taka osoba nie podejmowała, przypisanie jej cech, których ona nie posiada, lub też przyjmowanie postawy, której nie prezentowała, zawsze w wymiarze pejoratywnym w obiektywnym odbiorze, czyli ze skutkiem, który polegać może na obniżeniu zaufania pomówionej osoby w opinii społecznej, potrzebnego do prowadzenia określonej aktywności życiowej, w tym również zawodowej.
— V ACa 378/19, Sąd Apelacyjny w Warszawie

Negatyw może być TEŻ

Czynem nieuczciwej konkurencji

Czynem nieuczciwej konkurencji jest rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o […] przedsiębiorcy […], w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody.

527

WYSŁANYCH WEZWAŃ W 2021

87%

USUNIĘTYCH OPINII

2%

WYMAGAŁO SKIEROWANIA
DO SĄDU

Skip to content